aandy aandy
3878
BLOG

Nigeryjski scam, czyli przekręt tłumaczony na polski...

aandy aandy Rozmaitości Obserwuj notkę 3

  

Nigeryjski scam (Nigerian 419 scam) — czyli oszukańcza propozycja dokonania oszustwa — tym razem tłumaczona na język polski przez komputerowego tłumacza...

Od dłuższego czasu dostaję wiele e-maili z “atrakcyjnymi” ofertami podzielenia się ze mną setkami milionów dolarów przez różnego rodzaju oszustów nazywających siebie “bankierami”, czy “prawnikami”. Były już także i oszukańcze oferty z wykorzystaniem nazwisk Polaków tragicznie zmarłych w katastrofie w Smoleńsku. Wiele osób skuszonych takimi fałszywymi propozycjami otrzymania dużych pieniędzy za nic — płaci za to olbrzymie kwoty…

Wiele z tych ofert przychodzi ostatnio z serwerów chińskich, które nie reagują na przesyłane im informacje o tych oszustach wykorzystujących konta na ich serwerach do rozsyłania oszukańczych ofert. Zwłaszcza dotyczy to serwera @w.cn. 

Ostanio zacząłem także dostawać takie oferty tłumaczone na język polski przez programy komputerowe.

 

Poniżej jedna z takich oszukańczych ofert dokonywanych zawsze w obliczu błyskawicznej śmierci na raka osoby czyniącej tę oszukańczą propozycję — w, nazwijmy to, “języku polskim”… Inne, podobne, można znaleźć w sieci…

* * * * * * *

Darowizna na cele charytatywne, od kathrine siostra

From kathrin-amado <kathrin-amado@bol.(…).br>

Drodzy w Panu,

PROSZĘ starają się wykorzystać je do dzieci Bożych.

Jestem Sister Amado Kathrine. Z Kuwejtu. Jestem żonaty z dr Alison Amado. Kto 
Współpracował z ambasady Kuwejtu w Wybrzeżu Kości Słoniowej na dziewięć lat przed śmiercią w 2005.

We lat byli małżeństwem od jedenastu lat, bez dzieci, zmarł po krótkiej chorobie, która trwała tylko cztery dni. Przed śmiercią oboje narodzić się na nowo chrześcijanie. Od czasu jego śmierci nie postanowiła ponownie ożenić się dziecka lub poza moim domu małżeńskich, które w Biblii jest przeciw. Kiedy mój mąż żyje on złożony suma (4,5 mln. Dolarów) z jednym z firmy Security tutaj na Wybrzeżu Kości Słoniowej. Obecnie te pieniądze jeszcze z firmy ochroniarskiej. Ostatnio, mój lekarz powiedział mi, że nie będzie trwać następne trzy miesiące ze względu na problem raka.

Choć to, co mnie niepokoi najbardziej, to mój skok znając mój stan p ostanowiłem oddanie tego funduszu do kościoła, a jeszcze lepiej Christian jednostki, która będzie wykorzystywać te pieniądze tak mam zamiar polecić tutaj w Chcę kościół, który będzie korzystać z finansowania kościołów, domów dziecka i wdów propagowanie słowa Bożego i do zapewnienia, że dom Boży jest zachowana.

Biblia się nam zrozumieć, że błogosławiony jest ręka, która daje. Wziąłem tej decyzji, ponieważ nie mam dziecka, że będzie dziedziczyć te pieniądze i moja rodzina męża nie są chrześcijanami i nie chcę, mój mąż ciężko zarobione pieniądze są nadużywane przez niewiernych.

Nie chcę sytuacji, gdy środki te zostaną wykorzystane w sposób bezbożny. Stąd powodem podjęcia tej śmiałej decyzji. Nie boję się śmierci więc wiem, gdzie idę. Wiem, że mam zamiar zostać na łonie Pana. Exodus 14 vs 14 mówi, że Pan będzie walczył moim przypadku i trzymam mój pokój.

I ni e trzeba żadnego telefonu w tej kwestii z powodu mojego 
zdrowia z powodu obecności moich krewnych męża wokół mnie zawsze. I Nie chcę, by wiedzieli o tym rozwoju. Z Bogiem wszystkie rzeczy są 
możliwe. Jak tylko otrzymamy odpowiedź dam ci kontakt Bezpieczeństwa Spółki w Wybrzeżu Kości Słoniowej. Będę również wystawić pełnomocnictwo na piśmie, które upoważniają jak oryginał-beneficjentem tego funduszu. Chcę, żebyś i Kościół zawsze modlić się za mnie, bo Pan jest moim pasterzem. Moje szczęście jest to, że żyła życiem godnym chrześcijaninem.

Kto kiedykolwiek, że chce służyć Panu musi służyć Mu w duchu i prawdzie. Proszę zawsze modlitwą przez całe swoje życie. Każde opóźnienie w odpowiedzi mi zrobi pokój w poszukiwaniu kościoła lub poszczególnych chrześcijan do tego samego celu. Proszę mnie zapewnić, że będą działać odpowiednio jak określone w niniejszym dokumencie. 

Piszę z tłumaczem języka polskiego, można odpowiedzieć w języku angielskim lub polskim, Mając nadzieję na kontakt z Państwem. Nadal błogosławił w imię Pana.

Wasz w Chrystusie.

Amado Kathrine Sister

Napisz do mnie na  kathrineamado35@yahoo.(..).jp

* * * * * * * * * *

Powyżej zacytowany list jest oszustwem nazywany, często nazywanym "Nigerian scam 419". Nie wierz Drogi Czytelniku w ani jedno słowo tego listu — ani żadnego innego listu obiecującego Ci przesłanie milionów dolarów za drobną opłatą. Bo gdy wyślesz oszustowi pierwszą opłatę np. na podatek, dojdzie kolejna za przesyłkę... I tak dalej... Oszust będzie domagać się kolejnych opłat tak długo, aż Ci zabraknie pieniędzy... A oszusta nigdy nie znajdziesz. Zresztą jest to już olbrzymi biznes zatrudniający tysiące osób i osiągający kilkaset milionów dolarów dochodu rocznie...

Tak więc, źałuj Czytelniku swoich siężko zapracowanych pieniędzy — bo oszust Ciebie nie będzie żałować...

_______

At some point, the victim is asked to pay up front an Advance Fee of some sort, be it an "Advance Fee", "Transfer Tax", "Performance Bond", or to extend credit, grant COD privileges, send back "change" on an overage cashier's check or money order, whatever. If the victim pays the Fee, there are often many "Complications" which require still more advance payments until the victim either quits, runs out of money, or both. If the victim extends credit on a given transaction etc. he may also pay such fees ("nerfund" etc.), and also stiffed for the Goods or Service with NO Effective Recourse.

_____

Cytat za: Nigeria - The 419 Coalition Website, We Fight the Nigerian Scam with Education;  http://home.rmci.net/alphae/419coal/

* * * * * * * * * 

419.bittenus.com — na stronach tego portalu można zobaczyć m.in. kopie sfałszowanych certfikatów bankowych wielu banków na świecie. W dziale "documents" można zobaczyć także fałszywe czeki bankowe oraz paszporty i inne dokumenty...

* * * * * * * * * *

aandy
O mnie aandy

Lubi dużo czytać i wyrobić sobie własną opinię. Choć czasem, bez problemu, zgadza sie z opinią innych osób. ************************ Bardzo proszę, uwierzcie mi, że Polska może być nasza, że może być dla nas, że może być dla naszych dzieci. Bardzo proszę, uwierzcie mi, że możemy skończyć z tym łajdactwem, że możemy skończyć z tymi kłamstwami. W prawdziwie wolnej Polsce to łajdak powinien czuć strach, a zwyczajny, przyzwoity człowiek powinien mieć możliwość, żeby wychowywać dziecko i żeby mu bez trudu tłumaczyć, co to jest dobro, co to jest zło. Bardzo proszę, uwierzcie mi, że razem możemy tego dokonać. — Jacek Sobala ************************ Dla socjalisty zabicie człowieka nie pasującego do Idei Człowieka jest nie tylko obowiązkiem, ale również aktem najwyższego humanizmu — H. Kiereś, Trzy socjalizmy, Lublin 2002, ************************ Bronię mózgu. Tego z odmętów kosmogonii i tego mniejszego, mojego własnego. Marksiści chcą wyciąć mózg z człowieka i włożyć go do słoja z ideową formaliną ich wyłącznej produkcji. -- Leopold Tyrmand, Dziennik, 1954 ************* Donos to ekstrakt komunizmu, a tajny współpracownik jest istotą totalitaryzmu. -- Aleksander Wat ************* Ekstraktem komunizmu i jego naturą, tak samo jak naturą każdego komunisty są: mord, rabunek, okrucieństwo oraz donos. --bloger ************* Dla nas, partyjniaków Związek Radziecki jest naszą ojczyzną, a granic naszych nie jestem w stanie określić, dziś są za Berlinem, a jutro na Gibraltarze. -- Mieczysław Moczar, absolwent kursu NKWD, bolszewicki morderca oraz bandyta, przywódca komunistycznej bandy rabunkowej. Bandyta ten, jako szef UB w Łodzi ze szczególnym okrucieństwem osobiście torturował żołnierzy polskiego podziemia antykomunistycznego. ************* My sowieckimi kolbami nauczymy ludzi w tym kraju myśleć racjonalnie bez alienacji. -- Tadeusz Kroński, przyjaciel Miłosza ************* Trzeba zabić polską dumę, rozstrzelać patriotyzm. -- Anatol Fejgin ************* Jak trzeba było wieszać ludzi, strzelać do nich i topić ich w ustępach, to nikogo nie było. A teraz moich zasług nikt nie bierze pod uwagę. [w 1952 r.] -- Jan Szostak, bandyta, współpracownik NKWD, szef UB w Augustowie, kat wielu polskich patriotów. ************* Zaproszenie do Belwederu, nagrody, rozmowa z Bierutem. (...) Ekipa agentów potrzebowała na gwałt inteligencji, elity, czegoś co było w tej sferze odpowiednikiem obecnej nomenklatury. Co oferowała ta władza? Boską rangę, role demiurga. (...) Więc uczuli nagle, jak ster historii jest także w ich rękach, i że opłaca się nawet w jakimś sensie okłamywać ten zbełkotany naród, na który patrzyli z pogardą, na tę masę. -- Zbigniew Herbert ************* Próbowano ze mnie uczynić janczara komunizmu i jako 15-latek byłem takim janczarem. (...) Kiedy aparat władzy poddaje psychologicznym torturom dziecko, następuje szok. Tak też było ze mną. Pojąłem, że mam do czynienia z wrogiem, przed którym muszę uciekać, kryć się, bronić. -- Henryk Grynberg ************* Violence is not necessary to destroy a civilization. Each civilization dies from indifference to the unique values which created it. Przemoc nie jest konieczna, by zniszczyć cywilizację. Każda cywilizacja ginie z powodu obojętności wobec unikalnych wartości jakie ją stworzyły. -- Nicolas Gomez Davila *************

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości